تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مداربسته

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / موبایل / دوربین / دوربین مداربسته

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مداربسته

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / موبایل / دوربین / دوربین مداربسته

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / موبایل / دوربین / دوربین مداربسته / هایک ویژن

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

میزان مصرف برق دوربین مداربسته یکی از مشخصاتی که در زمان انتخاب منبع تغذیه یا UPS مناسب برای دوربین ها مورد توجه قرار می گیرد.

مصرف برق دوربین مداربسته به چه عواملی وابسته است؟

  • نوع چیپ تصویر دوربین: چیپ های تصویر CCD مصرف برقی به مراتب بالاتر از چیپ های CMOS دارند.
  • قدرت دید در شب IR:ال ای دی های IR با توجه به میزان قدرت و نوع آنها نیاز به برق دارند.
  • گردان بودن یا ثابت بودن دوربین: در دوربین های گردان علاوه بر برق مصرف شده در چیپ تصویر و IR برای گردش دوربین نیز به برق نیاز خواهد بود.

میزان مصرف هر دوربین تقریبا چقدر است؟

میزان مصرف دوربین های مداربسته با دید در شب تا 30 متر و چیپ تصویر CMOS معمولا زیر 5 وات است. میزان مصرف دوربین های مداربسته با همان مشخصات و با چیپ CCD حداکثر 7.5 وات مصرف خواهد داشت.

در دوربین های گردان با توجه به نیاز به مدار مکانیکی مصرف برق دوربین به مراتب بالاتر خواهد بود و میتواند بین 10 تا 40 وات با توجه به نوع و سرعت موتور مصرف برق داشته باشد. توجه داشته باشید که در حالت ثابت مصرف برق دوربین های گردان تفاوت چندانی با دوربین های ثابت ندارد.

میزان مصرف دقیق دوربین را چطور به دست آوریم؟

میزان برق مصرفی هر دوربین با واحد وات در دیتاشیت آن قید شده است. سعی کنید برای محاسبات دقیق حتما از این اطلاعات استفاده کنید.

هر دوربین چند آمپر جریان می کشد؟

دوربین های ثابت معمولا 12 ولتی هستند و از انجا که توان مصرفی آنها در بیشترین حالت بین 5 تا 10 وات خواهد بود میزان جریان آنها بین 0.5 تا 1 آمپر خواهد بود. در دوریبن های گردان دوربین معمولا 24 ولتی خواهد بود و میزان جریان مصرفی آن در بیشترین حالت از 2 آمپر تجاوز نخواهد کرد.

  1.    دوربین هایک ویژن   شرکت تیاندی   قیمت دوربین مدار بسته برای منزل  نصب دوربین مداربسته بیسیم    
  2.   قیمت دوربین هایک ویژن  قیمت ردیاب خودرو   طریقه نصب دوربین مدار بسته   دوربین مدار بسته قیمت
  3. شماره نمایندگی هایک ویژن  دوربین مدار بسته تی وی تی    قیمت دوربین مداربسته خانگی  خدمات نصب دوربین مداربسته  
  • nima kvn
  • ۰
  • ۰

Bitrate یک مشخصه اطلاعاتی در دوربین های مداربسته و تجهیزات ضبط کننده مانند DVR یا NVR است. در این مطلب با مفهوم Bitrate و اهمیت آن بیشتر آشنا خواهید شد.

Bitrate چیست؟

تصاویر وقتی به صورت دیجیتال در می آیند دارای مشخصه های دیجیتال نیز میشوند. Bitrate یکی از مشخصه های انتقال و انالیز اطلاعات دیجیتال است. میزان Bitrate یک تصویر میزان حجم اطلاعات آن را مشخص می کند و معمولا رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد. البته در روش های فشرده سازی پیشرفته مانند H.264 سعی می شود بدون کاهش کیفیت اندازه و در نتیجه Bitrate تصاویر را کاهش داد. اما در دو تصویر با فشرده سازی یکسان تصویری که Bitrate بالاتری دارد به احتمال زیاد کیفیت بالاتری نیز دارد.

چرا Bitrate تجهیزات مداربسته مهم است؟

معمولا در سیستم های مداربسته قسمتی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد رزولوشن یا کیفیت نوری تصاویر است. این مشخصه ها میزان کیفیت تصویر تولید شده در دوربین را مشخص می کنند. تصویری که با کیفیت بالا تولید می شود باید توسط یک پردازشگر قوی در دوربین شبکه با دستگاه ضبط کننده DVR یا NVR آنالیز، فشرده سازی و ضبط یا پخش شود.

میزان Bitrate تجهیزات مداربسته دیجیتال مانند دوربین تحت شبکه، دستگاه DVR یا NVR مشخص کننده قدر آنالیز تصاویر آنهاست. در صورتی که شما تصاویر را با بالاترین کیفیت نیز در دوربین ایجاد کنید تنها در صورتی میتوانید از این تصاویر به خوبی استفاده کنید که از تجهیزات مداربسته شما قدرت آنالیز مطابق با آن تصویر داشته باشند.

میزان Bitrate چه تاثیری در سیستم مداربسته خواهد داشت؟

تجهیزات مداربسته با Bitrate پایین معمولا مجبور خواهند بود کم بودن بیت ریت را با یکی از روشهای زیر جبران کنند:

  • کاهش رزولوشن تصویر: یکی از روشهای بسیار رایج جبران سازی است. در این روش تصاویر با روزولوشنی کمتر از روزولشن واقعی آنالیز و ضبط می شوند.
  • کاهش فریم تصویر: کاهش تعداد فریم های تصویر نیز یکی دیگر از روش های کاهش Bitrate است.
  • فشرده سازی بیش از حد: از این روش به دلیل کاهش جدی کیفیت تصویر و تاثیر کم آن بر ظرفیت کمتر استفاده می شود. کاربرد این روش زمانی است که تولید کننده تلاش کند تجهیزات با Bitrate پایین را با رزولوشن بالاتر عرضه کند.

بسیاری از دوربین های تحت شبکه با روزولشن تصویر بالاتر از 3 مگا پیکسل تصاویر را با تعداد فریمی کمتر از 25 فریم در خروجی دارند. رابطه تعداد فریم و رزولوشن تصویر مانند یک ترازو است. در میزان بیت ریت ثابت هرچه روزولشن بیشتر باشد باید تعداد فریم کمتر باشد و بالعکس.

چرا تجهیزات را با Bitrate بالاتری تولید نمی کنند؟

افزایش میزان Bitrate به معنای افزایش میزان توانایی دستگاه در آنالیز تصاویر است و این موضوع به معنای افزایش شدید قدرت سخت افزاری دستگاه خواهد بود. از این رو افزایش Bitrate تاثیر بسیار زیادی بر روی هزینه تجهیزات مداربسته خواهد داشت. به صورت تجربی افزایش 2 برابر bitrate میتواند تاثیری تا 4 برابری بر روی قیمت تجهیزات داشته باشد.

از آنجایی که بسیاری از مشتریان با مفهوم Bitrate و قدرت آنالیز دستگاه آشنایی ندارند، معمولا نمیتوانند دلیل تفاوت بسیار زیاد بین قیمت تجهیزات را تشخیص دهند. در بسیاری موارد وارد کنندگان ایرانی به علت عدم آگاهی تنها اقدام به وارد کردن تجهیزات با قیمت کمتر می کنند.

مثالهایی از تاثیر Bitrate بر روی تجهیزات مداربسته

در کاتالوگ یک دستگاه NVR 32 کانال در قسمت ,Encoding قدرت انکودینگ دستگاه به این صورت مطرح شده:

240fps@1080p, 480fps@720p, 960fps@D1p

این بدین معناست که دستگاه اشاره شده امکان ضبط نهایتا 240 فریم در ثانیه با کیفیت 1080p (2مگا پیکسل) را دارد و در صورتی که بخواهید تمام 32 کانال دستگاه را با این کیفیت ضبط کنید تعداد فریم ضبط برای هر دوربین 7 فریم در ثانیه خواهد بود که به هیچ عنوان مناسب نیست. در نتیجه باید دوربین ها را کیفیت پایین تری ضبط کرد.

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2135fwd-is/5

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2t85fwd-i5/5

https://tiamcctv.com/product/dvr-104g-f1/5

https://tiamcctv.com/product/groovea-5/5

https://tiamcctv.com/شهر-هوشمند/6

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1643g0-i/6

https://tiamcctv.com/product/ds-2de7530iw-ae/6

https://tiamcctv.com/product/ipc-b640h-v/6

https://tiamcctv.com/product/td-2104ts-hc/6

  • nima kvn
  • ۰
  • ۰

موارد متعددی پیش می آید که هنگام مشاهده تصاویر بر روی مانیتور، تصویر به نظرتان بسیار ناهموار و تا حدودی به هم  ریخته به نظر می رسد.

نویز چیست؟

دشمن قطعی وضوح تصویر در مانیتور وجود نویز است، که تا حدودی در تمامی سیگنال های ویدئویی وجود دارد. نویز همواره در تصاویر وجود دارد، به ویژه هنگامی که در یک محیط کم نور ضبط می شوند. نویز خود را به صورت نقاط برفکی یا گرانیتی بر روی کل تصویر نشان می دهد. موارد بسیاری باعث ایجاد نویز در تصاویر می شوند مواردی از قبیل طراحی ضعیف مدار الکترونیکی، گرما، تاثیرات خارجی، امواج حاصل از دستگاه های مایکروویو، نصب دوربین مداربسته در نزدیکی خطوط برق فشار قوی، کابل کشی نامناسب و یا کابل های با کیفیت پایین، و… . مشکل وجود نویز در تصاویر مربوط به دوربین های آنالوگ است.

وجود نویز علاوه بر اینکه یک عامل تعیین کننده در کیفیت تصویر است، یک بار اضافی نیز برای فرآیند رمزگذاری محسوب می شود. این امر به طور قابل توجهی حجم داده ها را برای انتقال و ذخیره سازی افزایش می دهد و موجب اتلاف پهنای باند و فضای ذخیره سازی می شود.

نسبت S/N چیست؟

عامل مهم تعیین کننده تلورانس نویز، میزان نویز در سیگنال ویدئویی، یا همان نسبت سیگنال به نویز (S/N) است. به این دلیل میزان نویز را به صورت یک نسبت نشان می دهند که هر چه سیگنال قوی تر باشد به همان نسبت نویز سوار شده بر روی آن هم بیشتر خواهد بود. در این نسبت تا زمانی که قدرت سیگنال تصویر نسبت به نویز از مقداری معین بیشتر باشد، وضوح تصویر قابل قبول است.

برای داشتن وضوح کافی در تصویر نسبت سیگنال به نویز چقدر باید باشد؟

نسبت سیگنال به نویز در واحد دسی بل اندازه گیری می شود. هرچه این عدد بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتر است و نویز کمتری در آن وجود دارد. این نسبت در دوربین های مداربسته معمولی حدود 50 دسی بل است که تصویر مناسبی ارائه می دهد. البته در برخی از برندهای دوربین مدار بسته مانند هایک ویژن این عدد تا 60 دسی بل نیز هست.

  1. ردیاب خودرو    شرکت دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایکویژن
  2. قیمت دوربین مداربسته داهوا  دوربین مدار بسته    هایک ویژن  نصب دوربین مداربسته
  3.      دوربین مداربسته هایک ویژن   بهترین ردیاب خودرو   نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته   قیمت دوربینهای مدار بسته
  4. قلاده جی پی اس دار        ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی

 

  • nima kvn
  • ۰
  • ۰

شرکت سونی و بوش با امضای قراردادی به شراکت و همکاری در کسب و کاری نوین روی آوردند. بر اساس این قرارداد همکاری قرار است به توسعه محصولات نوآورانه و راهکارهای نوینی در زمینه دوربینهای مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری بپردازند.

دو شرکت Sony و Bosch برنامه ریزی کرده اند که از آغاز سال 2017 با ترکیب مهارتها و تجربیاتشان، استانداردهای نوینی در تصویربرداری دیجیتال HD و تصویربرداری در نور کم (Low Light Performance) برای صنعت دوربینهای مداربسته خلق کنند.

به واسطه این همکاری و قرارداد مشارکت، کاربران سیستمهای نظارت تصویری سونی در بازارهای بین المللی (بغیر از بازار کشور ژاپن) توسط مراکز فروش و بازاریابی شرکت بوش تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

البته این همکاریها منوط به تایید مقامات اتحادیه و تشکل صنفی سیستمهای نظارت تصویری خواهد بود.

ترکیبی از تکنولوژیهای خلاق برای دوربینهای مداربسته

با توجه به تبعات و گستره این همکاری، شرکت سونی مسئول تزریق تجربیات و توفیقات محصولات سونی در بهبود کیفی تصاویر ویدئویی خواهد شد و شرکت بوش نیز با مجموعه ای از تکنولوژیهای موفق در تحلیل ویدئویی و انتقال داده ها، برای رسیدن به تکنولوژیهای بهبود انتقال بیتهای ویدئویی و مصرف حافظه وارد عمل می شود.

بگفته Toru Katsumoto مدیر دپارتمان محصولات تصویربرداری و عضو گروه تولیدات حرفه ای شرکت سونی :

این همکاریها به انقلابی در صنعت سیستمهای نظارت تصویری می انجامد که با ترکیب نوآوریهای بی همتا و قدرتمند از طرف دو شرکت پیشتاز تولیدکننده سیستمهای نظارت تصویری ممکن خواهد شد.

کاربران هم می توانند با کیفیت بالای تصاویر سونی (مثل راهکارهای 4K) در کنار مدیریت قدرتمند انتقال بیتها و تحلیلگر ویدئویی شرکت بوش از این همکاری خوب بهره ببرند.

در ادامه Gert van Iperen مدیرعامل شرکت بوش اظهار داشت :

همکاری و اعتلاف منحصر به فرد دو شرکت از ایده ها و دغدغه های " اینترنت اشیاء IoT " شرکت بوش نیز حمایت خواهد کرد. دوربین مداربسته امنیتی و خصوصا داده هایی که توسط آنها جمع آوری می شود در آینده اینترنت اشیاء نقش مهم و اصلی را بازی خواهد کرد.

پشتیبانی از فروش و بازاریابی

کاربران سیستمهای نظارت تصویری و خریداران دوربینهای مداربسته شرکت سونی بصورت مجزا و اختصاصی توسط تیمهای فروش و بازاریابی شرک بوش پشتیبانی خواهند شد و کاربران می توانند از خدمات فروش، خدمات پس از فروش و حتی آموزشهایی برخودار شوند که به کاربران در بیش از 50 کشور جهان به زبانهای مختلف ارائه خواهد شد.

شرکت سونی هم البته بصورت انحصاری همانند قبل به فروش و توسعه محصولاتش تحت برند Sony ادامه خواهند داد.

 

بیشتر بخوانید :    دوربین مداربسته آنالوگ       دوربین مداربسته تحت شبکه    دوربین مداربسته منزل    دوربین مداربسته بولت    دوربین مداربسته تشخیص چهره

 

تفاوت سنسورهای CCD و CMOS در دوربینهای مداربسته

  •  

سنسورهای تصویر برداری اصلی ترین بخش هر دوربین مداربسته خواهد بود. دوربینهای مداربسته آنالوگ رایج به سنسورهای پیچیده CCD برای ضبط تصاویر با رزولوشن معمول مجهز بودند ولی اخیرا دوربینهای مداربسته تحت شبکه به سنسورهای تصویربرداری CMOS پیشرفته (Progressive CMOS) برای ضبط تصاویر با کیفیت HD مجهز شده اند. کیفیت تصاویر سنسورهای تصویربرداری نشان دهنده کیفیت تصاویر و قابلیتها و کارکردهای یک دوربین خواهد بود. در این مقاله سعی می کنیم اطلاعات اصلی این تکنولوژی را برای شما تشریح کنیم.

سنسور تصویر برداری درواقع چشم یک دوربین مداربسته امنیتی بحساب می آید. سنسور تصویر (image sensor) وسیله ایست که می تواند تصاویر مرئی را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل نماید. سنسور تصویری تقریبا اصلی ترین وسیله ایست که در دوربینهای دیجیتال و دیگر دستگاههای تصویربرداری قرار می گیرد. یک سنسور تصویر معمولا از خانواده CCD (جفت دستگاه شارژشونده) یا CMOS (اکسید فلزی نیمه هادی) انتخاب می شود.

  • سنسور تصویربرداری

سنسورهای تصویری CCD و CMOS از دو تکنولوژی متفاوت برای ضبط و تصویربرداری دیجیتالی استفاده می کنند. هر دو نوع تصویربرداری از روش تبدیل نور به انرژی الکتریکی و تبدیل آن به سیگنالهای اکترونیکی استفاده می کنند.

  • سنسور تصویر CCD

سنسور CCD مخفف " جفت دستگاه شارژشونده "، دستگاهی است که انرژی الکتریکی را که معمولا در درون دستگاه از نور دریافتی شارژ می شود برای محاسبات و عملیات بعدی به جریان می اندازد. همانند یک دستگاه فوتومتریک، انرژی انتقال یافته به سنسور CCD از حالت تصویر مرئی به شکل سیگنالی دیجیتالی که مورد نیاز سیستم است در خواهد آمد.

  • سنسور تصویر برداری CMOS

نام سنسورهای CMOS که به نام سنسور "پیکسلهای فعال" هم شناخته می شوند از سنسور تصویربرداری Activepixel MOS گرفته شده که در سالهای 1960 به بعد ابداع شده است و شامل مدارهای مجتمع از شاخه های سنسورهای پیکسلی بوده اند.

  • تفاوت سنسورهای CMOS با CCD

تفاوت سنسور CCD CMOS دوربین مداربسته
  • تفاوتها در کاربردهای نظارت تصویری

با توجه به جدول مقایسه ای بالا تقریبا مزایا و معایب دو سنسور CCD و CMOS مشخص است. بر اساس قابلیتهایی که از جدول مشخص می شود می توان از آنها در شرایط زیر استفاده کرد:

  1. در شرایط نور کم میتوان از دوربین مداربسته CCD استفاده شود.

با توجه به فضای بیشتر و سایز بزرگتر سنسور تصویر CCD، در شرایط نوری نامسائد و کم، می تواند نور بیشتری را از محیط برای تصویربرداری دریافت نماید. علت اینکه این سنسور در شرایط نور کم نسبت به سنسورهای تصویربرداری CMOS بهتر عمل می کنند به این موضوع بازمیگردد. در محیطهایی با نور کم مثل پارکینگهای نیمه تاریک، راه پله ها، اتاقهای تاریک معمولا از دوربینهای مداربسته مجهز به سنسور CCD استفاده می کنند.

  1. استفاده از دوربینهای مداربسته CMOS در دستگاهها و بصورت مخفی

ابعاد سنسور CMOS بسیار کوچک است بنابراین دوربین مداربسته می تواند ابعاد کوچکی داشته باشد. بنابراین دوربین مداربسته با سنسور CCD در اندازه و ابعاد محدودیتهایی داشته و مداری پیچیده دارد و نمی تواند همانند سنسور CMOS کوچک شود. برای بعضی موقعیتها که دوربین مداربسته باید غیرقابل مشاهده یا ضد خرابکاری تعبیه شود کاربران از دوربین مداربسته مخفی مجهز به سنسور CMOS استفاده می کنند.

  1. دوربین مداربسته مجهز به سنسور CMOS برای مقاصدی با نرخ ضبط فریم بالا

سنسور تصویربرداری CMOS می تواند مستقیما سیگنالهای تصویربرداری(نوری) را به سیگنالهای دیجیتال تبدیل نماید و به همین دلیل سرعت پردازش بسیار بالاست. این مزیت باعث می شود سنسور CMOS در مواردی که نیاز به دوربین مداربسته ای با سرعت ضبط فریم بالا وجود دارد بیشتر استفاده شود. با این سنسورها می شود با سرعتی معادل 400 تا 2000 فریم در ثانیه در دوربینهای تصویربرداری دیجیتال به ضبط تصاویر پرداخت. بنابراین برای ضبط تصاویر ویدئویی با سرعت فریم بالا استفاده از دوربین مجهز به سنسور CMOS بهتر است.

  1. چرا در بیشتر دوربینهای مداربسته تحت شبکه از سنسور تصویربرداری CMOS استفاده می شود؟

جدا از اینکه چقدر سنسور CCD خوب است یا چقدر سرعت پیشرفت تکنولوژی CMOS بالاست، تکنولوژی تصویربرداری CCD هنوز در انحصار شرکتهای ژاپنی است (سونی، پاناسونیک، شارپ و ...). در دوربینهای مداربسته با رزولوشن HD شرکتهای آمریکایی کنترل پروسه تصویربرداری را بدست دارند و در تکنولوژیهایی مثل فشرده سازی و انتقال تصاویر و... پیشتازی می کنند. بنابراین اولین دوربینهای مداربسته تحت شبکه HD به سنسور های تصویر برداری CMOS بر اساس چیپستهای Texas Instrument (IT) مجهز شدند و روند ادامه یافت. ساخت و تولید سنسورهای CMOS برای شرکتها بسیار ارزانتر از سنسورهای CCD است. برای ساخت سنسورهای CMOS نیاز به زیرساختهای تولیدی کاملا متفاوتی خواهد بود. در سالهای گذشته سازندگان سنسورهای تصویربراری CCD تمایلی به ترک تولید سنسورهای CCD نشان نداده اند. شرکتهای امنیتی هم بیش از پیش به استفاده از دوربینهای مداربسته تحت شبکه مجهز به سنسورهای تصویربرداری CMOS روی آورده اند.

  • nima kvn
  • ۰
  • ۰

ساخت تبدیل HPoE دوربین مداربسته تحت شبکه در همکاری شرکت Axis و Omnitron

  •  
  •  

شرکت Omnitron Systems سازنده محصولات ارتباطی براساس فیبر نوری از همکاری با شرکت Axis Communications خبر داد.

شرکت Omnitron با همکاری شرکت Axis دست به تولید سیستمهای تبدیل PoE یا انتقال انرژی از طریق شبکه با نام OmniConverter زده است و بر روی دوربین مداربسته تحت شبکه Axis نیز به بررسی و آزمایش آن پرداخته اند.

تبدیل PoE همراه فیبر نوری دوربین مداربسته

استفاده از مزیت کابلهای نوری یا فیبرهای نوری برای افزایش مسافتها و انتقال انرژی الکتریکی بر اساس PoE در دوربینهای مداربسته بر روی کابلهای مسی UTP باعث شد تا OmniConverter تولید شود. محصولی که با تبدیل فیبر نوری – کابل مسی  می تواند قابلیت دوربینهای مداربسته با محدودیت فاصله 100 متری بر روی کابلهای مسی را افزایش دهد. در واقع بصورت تجهیزات تامین انرژی (PSE) می تواند با استانداردهای PoE با 15 وات یا PoE+ با 30 وات و یا HPoE با 60 وات همراه با کابل کشی UTP برای چندین دوربین مداربسته اکسیز تامین انرژی نماید.

شرکت Omnitron اولین شرکت تامین کننده تبدیلهای گیگابیتی High Power 60W است که می تواند در ابعادی کوچک نیازهای چالش برانگیز یک دوربین مداربسته PTZ را برطرف نماید. مدلهای GHPoE/S که ساخته شرکت Omnitron هستند برای استفاده دوربینهای مداربسته تحت شبکه اکسیز با توان 60 وات طراحی شده اند.

تبدیل PoE همراه فیبر نوری دوربین مداربسته

به گفته Greg Poggi از شرکت Omnitron :

شرکت Axis و شرکت Omnitron به همکاری در رابطه با سیستم نظارت تصویری تحت شبکه با استفاده از دستگاههای قابل اعتماد Omitron می پردازند که قرار است مطابق نیاز دوربینهای مداربسته اکسیز باشد. استفاده از ترکیب تبدیل فیبرنوری-کابل مسی و PoE باعث می شود OmniConverter براحتی بتواند انرژی دوربینهای مداربسته را تا فاصله بیشتری انتقال و تامین نماید و نصب دوربین مداربسته را تسهیل و اطمینان کاری را افزایش دهد.

دستگاه تبدیل Omniconverter برای شبکه های گیگابیتی و شبکه سریع تولید می شود که می توانند برای بهبود شبکه های ستاره ای (متشکل از Hub و Spoke) و daisy-chain بکار گرفته شود و بخوبی براساس زیرساخت فیبرهای نوری بکار گرفته شود. این محصول دارای گارانتی مادام العمر و از استاندارد محدوده دمایی صنعتی یا تجاری برخوردار است.

تبدیل PoE همراه فیبر نوری دوربین مداربسته

مدیر توسعه تجارت Axis درباره این همکاری گفت :

از طرف شرکت اکسیز به شرکت Omnitron در ورود به برنامه همکاری تکنولوژی خوش آمد می گویم. OmniConverters ها یک مکمل قدرتمند برای دوربینهای مداربسته اکسیز بحساب می آیند و ما در انتظار همکاری در پروژه های آینده هستیم.

شرکت Axis در بازار تصاویر ویدئویی تحت شبکه از شرکتهای پیشتاز به حساب می آید و یکی از شرکتهای سازنده سیستمهای نظارت تصویری خلاق است. شرکت Omnitron هم درحال ایجاد یک خط تولید جدید برای راهکارهای تبدیل PoE، PoE+ و HPoE 60 وات بر اساس پلتفرم سازگار با دوربینهای مداربسته است. همکاری دوجانبه برای هر دو شرکت به راهکاری تحت شبکه منجر می شود که نیازهای بازار سیستمهای نظارت تصویری و دوربینهای مداربسته تحت شبکه را نیز در بر خواهد داشت. در آخر راهکاری ساده، بصرفه و ارزان و قابل اطمینان برای گسترش و افزایش طول شبکه های نظارت تصویری و مهمتر دوربینهای مداربسته خواهد بود.

در پایان چیزی که واضح است سعی شرکت Axis در رقابت با قابلیتهای چالش برانگیز Uniview برای بازار این شرکت است. البته نه با قیمت مناسب محصولات Uniview و نه در سطح آسیا، بلکه در جایی مثل اروپا و آمریکا می تواند این راهکار جدید را تبلیغ نماید.

 

 

 

دوربین مداربسته تیاندی  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  hikvision  هایک ویژن

 

نسل سوم هارددیسکهای وسترن دیجیتال WD PiDrive

شرکت WD، سازنده بزرگ راهکارهای ذخیره سازی و پیشتاز در تکنولوژیهای ذخیره سازها اخیرا خبر از ارائه محصولاتی با عنوان PiDrive به بازار داده است. هارددیسکهایی که با ترکیب تکنولوژی و عملکرد حافظه های microSD و درایوهای USB در سیستم عامل قرار است بعنوان راهکاری سریع و راحت عمل نماید.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

بگفته مهندس ارشد WD :

این تکنولوژی شبیه به آنچیزی است که 30 سال پیش در تبدیل هارددیسکها به عنوان اصلی ترین بخش کامپیوتر اتفاق افتاد که با ورود یا خروج فلاپی دیسکها سیستم عامل آنرا بصورت یک درایو قابل جابجایی می دید. نسل سوم راهکارهای وسترن دیجیتال با نام PiDrive از یک هارددیسک USB یا یک فلش درایو USB در اجرای سیستم عامل و بصورت Host سیستم عامل بهره می برد که دیگر اینکار نیاز شما را به داشتن چندین حافظه microSD را برطرف می نماید. ما تکنولوژیهای خود را در غالب یک تیم در این راهکار می گنجانیم.

نرم افزار اختصاصی بر اساس نصب کننده سیستم عامل NOOBS و روش نصب Raspberry Pie اجرا می شود که شامل سیستم عاملی جدید با نصبی بسیار آسان بر روی درایوهای USB می باشد. ظرفیت بالای درایو قابلیتهای خوبی مثل فضای کافی برای پروژه به همراه خواهد داشت که امکان نصب چندین هسته سیستم عاملهای متعدد و ایجاد فضاهای متعدد و مجزا را بر روی هارددیسک ممکن می سازد و در همین حال از چندین کاربر با فضاهای مجزای ایزوله نیز پشتیبانی می نماید.

Matt Richardson از شرکت Raspberry Pi نیز اعلام کرد :

طرفداران Raspberry Pi عاشق هارددیسکهای سری PiDrive خواهند شد. نتنها این یک راهکار ذخیره سازی جالب بحساب می آید بلکه فضای کاری آن از خلاقیتی بهره می برد که به کاربران امکان خلق و تجربه و لذت بیشتری در کار با Raspberry Pi خواهد بخشید.

ما خوشحالیم که با شرکت WDLabs که به تمامی تکنولوژیهای ذخیره سازی WD برای حمایت از رشد بازار مجهز است دست همکاری داده ایم. توجه این گروه بر روی آموزش و کسب دانش، اختراع و تولید محصولات جدید آنها را به یک بخش مهم در ایجاد هسته مرکزی ابزارهای جدید و ساختارهای مقیاس پذیر تبدیل کرده است.

طیف محصولات جدید

دستگاههای جدید WD PiDrive در سه ظرفیت به بازار عرضه می شوند : نسخه های هارددیسکی 375 گیگابایتی، نسخه هارددیسکی 250 گیگابایتی و نسخه فلش کارتهای 64 گیگابایتی.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

در محصولات هارددیسکی 250 و 375 گیگابایتی از کابلی برای تامین انرژی استفاده می شود. تمام محصولات اعم از هارددیسکهای WD و فلش مموریهای میکرو SD، از سیستم عامل از پیش نصب شده Raspberry Pi بهره می برند. سیستم عامل Raspberry Pi در نسخه رسمی به نام Raspbian PIXEL می تواند مستقیما از روی فلش مموریهای میکرو SD بدون نیاز به اینترنت نصب شوند و همچنین برای 5 فضای کاری مجزا بسته به فضای حافظه امکانات خواهد داشت.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

سیستم عامل PIXEL فضایی آشنا و شبیه به دسکتاپ دارد و شامل مرورگر اینترنتی، نرم افزارهای مختلف، ابزارهای برنامه نویسی، بازیها و امکانات رایج دیگر سیستم عاملهاست. فضای کاری نیز بسته به بخشهای مختلف هارددیسک بوسیله Raspbian Lite بشکل یک سیستم عامل کوچک تجهیز شده و با استفاده از خطوط دستوری برنامه نویسی در دسترس است.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

 

  • nima kvn