تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مداربسته

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / موبایل / دوربین / دوربین مداربسته

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مداربسته

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / موبایل / دوربین / دوربین مداربسته

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / موبایل / دوربین / دوربین مداربسته / هایک ویژن

  • ۰
  • ۰
 

 

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود. در واقع تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بیشترین اهمیت را دارند. به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی می کنند رفتار مشتریان را تحلیل کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند. امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت های متوجه شده اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند و برای این کار ناچار هستند که از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بصورت موثر استفاده کنند.

تعریف بازاریابی دیجیتال

تعریف بازاریابی دیجیتال در سایت های معتبر

برای بازاریابی دیجیتال تعاریف مختلفی وجود دارد. با اینکه اصل و اساس آن‌ها یکسان است، ولی هر کدام از جنبه‌ای به این موضوع نگاه کرده‌اند. یکی از تعاریف اصلی که بسیاری از کارشناسان به آن استناد می‌کنند، تعریف وب‌سایت معتبر هاب اسپات از بازاریابی دیجیتال است.

طبق تعریف هاب اسپات HUBSPOT :

دیجیتال مارکتینگ تمام تلاش‌های مربوط به بازاریابی است که با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و اینترنت انجام می‌شود. کسب و کارها از کانال‌های دیجیتال مانند موتور‌های جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وب‌سایت‌های دیگر برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل استفاده می‌کنند.

در سایت مارتک ادوایزر، بازاریابی دیجیتال به صورت زیر تعریف شده است:

دیجیتال مارکتینگ یعنی تمام کارهای بازاریابی که شامل کانال‌های دیجیتال مانند بازاریابی محتوایی، سئو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی موبایلی و… می‌شود تا به کمک آنها بتوانیم استراتژی‌های مختلفی را برای رسیدن به مشتریان بالقوه و بالفعل و برقراری ارتباط موثر با آنها تدوین کنیم. 

نیل پتل بازاریابی دیجیتال را این‌گونه تعریف می‌کند:

دیجیتال مارکتینگ به هر نوعی از بازاریابی محصولات و خدمات گفته می‌شود که شامل دستگاه‌های الکترونیک شده و روی این دستگاه‌ها پیاده‌سازی می‌شود. براین اساس بازاریابی دیجیتال هم به صورت آنلاین و هم به شکل آفلاین قابل اجراست. طراحی سایت فروشگاهی

تفاوت بازاریابی آفلاین (سنتی) با بازاریابی دیجیتال چیست؟

با اینکه بازاریابی سنتی هم‌چنان هم برای برخی کسب و کارها جواب می‌دهد، اما از آنجایی که این مدل بازاریابی با محدودیت‌های مختلفی داشت، خیلی زود بازاریابی دیجیتال با استقبال روبه‌رو شد. اگر بخواهیم به مهمترین تفاوت‌های بازاریابی آفلاین با دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را اعلام کنیم:

  • همان‌طور که گفتیم بازاریابی دیجیتال هر نوع فعالیت تبلیغاتی بر بستر دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند و اینترنت است. در صورتی که در بازاریابی آفلاین از رسانه‌های جمعی و سنتی استفاده می‌شود.
  • بازاریابی دیجیتال برخلاف بازاریابی آفلاین تعاملی‌تر و دوسویه است و امکان برقراری ارتباط دو طرفه میان تبلیغ‌دهنده و مخاطبان وجود دارد.
  • شاید مهمترین تفاوت این دو مدل بازاریابی در قابلیت سنجش و ارزیابی باشد. تمام فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال قابلیت اندازه‌گیری دارند و می‌توان آنها را با آمار ارائه و تحلیل کرد. در صورتی که در بازاریابی سنتی و آفلاین این اتفاق امکان‌پذیر نیست و در واقع بزرگترین مشکل این مدل بازاریابی همین است.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های این دو مدل بازاریابی، تنوع و تفاوت کانال‌های توزیع محتواست که در بین فضای آفلاین و آنلاین متفاوت است.
  • در بازاریابی دیجیتال شما با استفاده از روش‌ها و ابزارهای مختلف آنلاین تلاش می‌کنید پیام‌تان را به مخاطبان برسانید. به همین دلیل ممکن است با یک پیام ساده بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش دهید. اما در فضای آفلاین به دلیل محدودیت کانال‌های توزیع محتوا ممکن است این اتفاق رخ ندهد.
  • کمتر این امکان وجود دارد در بازاریابی سنتی، محتوای تبلیغاتی به اشتراک گذاشته شود، ولی یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که قابلیت وایرال شدن و پخش سریع دارند.
  • هزینه‌های بازاریابی دیجیتال به مراتب از هزینه‌های بازاریابی آفلاین کمتر بوده و اثربخشی آن نیز در برخی موارد بیشتر است.

تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی دیجیتال

تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی در چیست ؟

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارها و روش های بازاریابی به صورت دیجیتال است و از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود. با استفاده از ابزارهای دیجیتال می توان بازاریابی را به صورت نوین انجام داد. بسیاری از افراد این تصور را دارند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست و این دو با هم تفاوت دارند.  به طور مثال کانال های رسانه ای در دیجیتال مارکتینگ شامل وب سایت، ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی پیامکی، پادکست های صوتی، سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ) و برنامه های تلفن همراه می باشد. برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ مانند اپلکیشن های موبایل می توانند بدون نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت به کار خود ادامه دهند. این قبیل کانال ها در حیطه بازاریابی اینترنتی به شمار می روند. بازاریابی اینترنتی که زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است به بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی گفته می شود که به صورت همیشگی به اینترنت متصل هستند. در کل می توان گفت دیجیتال مارکتینگ شامل تمام رسانه های دیجیتال می شود اما بازاریابی اینترنتی بر روی بازاریابی در بستر اینترنت فعالیت دارد. به همین دلیل می توان گفت که بازاریابی اینترنتی از روش های بازاریابی است که به عنوان زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.

چرا باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی مزایای غیرقابل انکاری دارد که استفاده از آن را به یک امر ضروری تبدیل کرده است. برخی از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ عبارت است از:

  • دسترسی سریع و آسان به مخاطب هدف

شناخت مخاطب و نیازهای او یکی از مهمترین مراحل بازاریابی است اما این تازه آغاز کار است شما باید پیام متناسب با خواست و نیاز مخاطب را تهیه کنید و اگر تمام این مراحل را به درستی انجام دهید وارد سخت ترین مرحله کار یعنی رساندن پیام به مخاطب (که در اینجا بازار هدف و مشتریانتان هستند) می‌شوید.
دیجیتال مارکتینگ با ابزارهایی که در اختیار شما می‌گذارد کمک می‌کند ساده تر به مخاطب دسترسی پیدا کنید و پیام‎ها را به بهترین شکل ممکن در اختیارش قرار دهید.

  • در اختیار قراردادن ابزارهای سنجش و اندازه گیری

پس از اجرای کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال با کمک ابزارهای دقیق می‌توان میزان موفقیت کمپین را سنجید پیش از این اندازه گیری دقیق کار دشواری بود و بعضا نیاز به هزینه های هنگفت داشت.

  • قیمت مناسب

در مقایسه با شیوه های سنتی، هزینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین تر است و بازگشت سرمایه بیشتری را هم در پی دارد.

  • امکانات متنوع تبلیغاتی

تنوع امکانات تبلیغاتی ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و برای هر دسته از مخاطبان می‌توان پیام را به شیوه اثرگذار ارائه کرد.

  • قابلیت بهبود سیستم در سریع ترین زمان ممکن

بهبود و ارتقای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است و به همین دلیل به محض تغییر استراتژی می‌توان آن را بهبود و ارتقا داد.
موارد فوق تنها بخشی از مزایای دیجیتال مارکتینگ هستند. یک تصور اشتباه در مورد انواع روش های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که این است : ارزان بودن، مهمترین مزیت آنهاست. در حالی که بازاریابی دیجیتال اگرچه این امکان را دارد که با روش های ارزان قیمت شروع شود، اما اگر بخواهیم به صورت اصولی و حساب شده به طراحی کمپین های بازاریابی دیجیتال اقدام بکنیم و برنامه ریزی استراتژیک مناسب داشته باشیم، با بودجه کم و محدود نمیتوانیم این کار را انجام دهیم. استفاده بهینه از تمام این ابزارها در دنیای دیجیتال، می تواند سینرژی مناسبی را جهت گسترش یک کسب و کار در اینترنت ایجاد نماید. به عبارت دیگر، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق می شود. 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ با وب24

آیا دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه است؟

برای اینکه مخاطب به خریدار تبدیل شود باید مسیری را با عنوان سفر مشتری در قالب قیف فروش پشت سر بگذارد. این اتفاق می‌تواند در دنیای آفلاین نیز اتفاق بیفتد، اما از آنجایی که ابزارها و روش‌های مناسبی برای اندازه‌گیری وجود ندارد، در نتیجه چنین چیزی عملا شدنی نیست. در بازاریابی دیجیتال در هر مرحله از سفر مشتری از لحظه آشنایی با شما تا نهایی شدن خرید و حتی پس از آن همراه مشتری هستید و با تحلیل‌های درست و شناسایی دقیق مخاطبان هدف می‌توانید هزینه‌های خود را به شدت کاهش داده و اثربخشی بازاریابی را افزایش دهید. از سوی دیگر رسانه‌های آفلاین بسیار گران هستند، در صورتی که در بازاریابی دیجیتال با روش‌های رایگان و حتی ارزان قیمت‌تر می‌توانید مشتری بیشتری جذب کنید و هر جایی مانع یا مشکلی وجود داشت نیز از سر راه بردارید. تنوع ابزارها و روش‌های مختلف در بازاریابی دیجیتال و کانال‌های متنوع توزیع محتوا به شما کمک می‌کند تا تبلیغات و فرایندهای بازاریابی شما کاملا سفارشی‌سازی شده باشد. همین موضوع نیز هزینه‌های شما را کاهش داده و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز داریم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، امکان اندازه‌گیری و سنجش، تنوع کانال‌های توزیع محتوا، ابزارها و روش‌های مختلف و استفاده از تکنولوژی‌های روز باعث شده تا دقیقا بتوانیم مخاطبان درستی را هدف بگیریم و همین موضوع کمک می‌کند تا هزینه‌ها بسیار کاهش پیدا کند و اثربخشی بیشتر شود. معمولا برای اجرای کمپین‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز نداریم ولی این تمام ماجرا نیست. چرا که کاملا بستگی به اهداف شما، اندازه کسب و کار، استراتژی، فرمت محتوای تولید، جزئیات، کانال‌های تولید محتوا و... دارد. گاهی ممکن است برای توزیع، ترویج و ترفیع محتوا نیاز به هزینه و بودجه زیادی داشته باشید. ولی در مجموع باز هم این هزینه‌ها از بسیاری رسانه‌های آفلاین مانند تلویزیون خیلی کمتر است.

ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ کدامند ؟

موارد زیر، از تکنیک ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند:

1- بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجوSearch Engine Marketing(

بازاریابی توسط موتورهای جستجو یا SEM مخفف شده عبارت انگلیسی  Search Engine Marketing است و به بازاریابی کسب و کار شما در موتورهای جستجویی مثل گوگل می‌پردازد و به افزایش فروش کمک می‌کند. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل دو بخش است : بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف Pay Per Click است.در SEM با استفاده از تکنیک‏ های طراحی سایت و سئو سعی در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول  گوگل، کاربران سریع تر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند. ترافیک ارگانیک و خریداری شده مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی توسط موتورهای جستجو برای ارتقای سایت است. ترافیک خریداری شده یا Paid Traffic در مقابل ترافیک ارگانیک قرار می‌گیرد، زمانی‌که به دلیل محتوای ارزشمند و توجه کاربران بازدید صفحه شما افزایش می‌یابد، حجم ترافیک به صورت ارگانیک ارتقا یافته و نیازی نیست برای ارتقای آن هزینه کنید. در مقابل زمانی‌که برای افزایش ترافیک سایت هزینه ای پرداخت می‌کنید تا سایت شما هر چه سریع تر و بیشتر دیده شود ترافیک خریداری شده نامیده می‌شود.
بازاریابی موتورهای جستجو از هزینه نسبتا پایینی برخوردار است و به افزایش رضایت مخاطبان کمک می‌کند.

2- بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای (Inbound Marketing) 

بازاریابی درونگرا از طریق ایجاد ارتباطات مفید، مرتبط و با کمک محتوای ارزشمند در راستای جذب هر چه بیشتر مشتریان تلاش می‌کند. بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای کاربران اینترنتی را به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌کند، بنابراین ارزش دارد بر روی آن سرمایه گذاری کنید. این ابزار دیجیتال مارکتینگ ویژه کسب و کارهای آنلاین طراحی شده و تلاش می‌کند از طریق تهیه و ارائه محتوا به اعتماد سازی و جلب نظر مشتریان سرعت ببخشد. در مقابل بازاریابی درونگرا بازاریابی برون گرا قراردارد که بر شیوه های مستقیم بازاریابی آنلاین مثل خرید بنر سایت ها، لیست های ایمیلی تمرکز دارد. به عبارت ساده تر بازاریابی برونگرا آشکارا ماهیت تبلیغاتی دارد اما ماهیت تبلیغاتی بازاریابی درونگرا در نگاه اول چندان قابل تشخیص نیست. تولید و توزیع محتوا، بازاریابی چرخه عمر و شخصی سازی موضوعاتی است که در Inbound Marketing مطرح است و به جذب مخاطب و وفادارسازی مشتری کمک می‌کند. 

3- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

سئو سایت (SEO) بخشی از عملیات بازاریابی توسط موتور های جستجو  (SEM) است که تلاش می‌کند به شیوه های سالم به افزایش ساده تر و راحت تر خوانش محتوای سایت توسط موتورهای جستجو کمک کند. این ابزار دیجیتال مارکتینگ به اصلاح کدها و ساختار سایت می‌پردازد و چگالی کلمات، نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر و رعایت استاندارد های کد نویسی و طراحی سایت را مورد بررسی و سنجش قرار می‌دهد.

4- بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی از طریق حضور مداوم و مستمر در شبکه های اجتماعی با مشتریان ارتباط برقرار کرده و می‌کوشد ضمن افزایش آگاهی از برند به فروش بیشتر منجر شود. این ابزار Digital Marketing با یافتن مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات و محصولات خود ارائه می‌دهد و فرصتی برای پاسخگویی سوالات مشتریان فراهم می‌کند.  یکی از مهمترین کارکردهای بازاریابی شبکه های اجتماعی شنیدن صدای مشتری است، دریافت پیشنهادات و نظرات مشتری از این طریق  می‌تواند به ارتقای محصول کمک کند. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ نام شما به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و حتی خاطرات خود از برند شما می‌پردازند.

5- بازاریابی محتوا ontent MarketingC

بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال است که با توجه به فضایی که محتوا در آن جا انتشار پیدا می‌کند تلاش می‌کند تا مخاطبان هدف را به خریدار کالا و خدمات شما تبدیل کند. بازاریابی محتوا ارتباط کاربر و صاحبان کسب و کار را تسهیل کرده و یک ابزار عالی برای تمام کسانی است که می‌خواهند کالا و یا خدمتی را به فروش برسانند. بازاریابی محتوا برای کسب و کارهایی که در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند، بیش از سایر کسب و کارها مفید است. از آنجا که استقبال عمومی به تولید محتوا زیاد شده و رقابت در این حوزه زیاد است نیاز به عملکرد هدفمند و برنامه ریزی صحیح برای تولید محتوای ارزشمند افزایش یافته است. به این ترتیب بازاریابی محتوا شکل گرفت و به مرور ارتقا یافت. بازاریابی محتوا تدوین استراتژی های لازم برای تولید محتوا را بر عهده دارد و ضمن شناخت مخاطب تلاش می‌کند به تدوین راهکارهای صحیح تولید محتوا برای موفقیت فروش یک کسب و کار بپردازد.

6- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

Pay Per Click یا تبلیغات بر اساس کلیک به تبلیغاتی گفته می‌شود که به ازای هرکلیک مخاطب هزینه دریافت می کند. در این شیوه تبلیغات در ابتدا بودجه ای از مخاطب دریافت می‌کنند و به او اعتبار می‌دهد، سپس بر مبنای هر کلیک از اعتبار شما کم می‌شود تا اعتبار به پایان برسد. تبلیغات در موتورهای جستجو معمولا به شکل تبلیغات بر اساس کلیک انجام می‌شود. PPC به عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ یک راه حل اقتصادی برای جلب نظر مخاطبان شما و افزایش تعداد بازدیدکنندگان است. متقاضیان تبلیغات بر اساس کلیک بر روی کلمات کلیدی انتخابی خود قیمت گذاری می‌کنند و گوگل مثل یک مزایده پیشنهادات را بررسی کرده و به افراد برنده اعتبار می‌دهد و تا پایان اعتبار، صفحه مورد نظر شما را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. مخاطب هنگام مشاهده نتایج جستجو می‌تواند با مشاهده علامت های مشخص، محتوای تبلیغاتی را از سایر محتواها تشخیص دهد. 

7- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد تاثیرگذار مدتی است رواج یافته و به عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ مطرح شده است. در این شیوه از بازاریابی کسب و کارها محصولات و خدمات خود را از زبان افراد تاثیرگذار مطرح و معرفی می‌کنند.اینفلوئنسرها به دلایل مختلفی در بین مردم مشهور هستند. بازیگران، ورزشکاران و سیاست مداران مشهور از افراد تاثیرگذار سنتی هستند. در سال های اخیر  و گسترش شبکه های اجتماعی برخی از افراد با تولید محتوای جذاب و ارزشمند به مرور توانسته اند طرفدارانی را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند، افرادی‌که حسن شهرت دارند و طرفداران زیادی را در شبکه های اجتماعی جذب کرده اند از جدیدترین گروه اینفلوئنسرها هستند. کسب و کارها با پرداخت هزینه یا ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به این افراد از آن ها می‌خواهند در کانال های مختلف ارتباطی به ویژه صفحات خود در شبکه های اجتماعی در مورد مزایای محصولات آن ها مطلب منتشر کنند.

8- بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

بازاریابی موبایلی در شبکه های اجتماعی موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد، با افزایش استفاده از اینترنت توسط کاربران تلفن همراه هوشمند طراحی سایت مناسب موبایل و انواع تبلت اهمیت بیشتری یافته و به بازاریابی موبایلی رونق داده است. بسیاری از کاربران در شبکه های موبایلی با محصول و خدمتی آشنا می‌شوند و سپس برای خرید به وب سایت شرکت می‌روند اگر سایت برای کاربران تلفن همراه بهینه سازی و طراحی شده باشد می‌توان انتظار داشت فروش افزایش یابد.

9- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ Email Marketing

بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشد که با طراحی مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن می توان به معرفی برند به مشتریان، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار می دهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام می دارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید. نکته مهمی که در بازاریابی ایمیلی باید رعایت شود این است که نباید هرگز  مزاحم حریم شخصی افراد بشوید و بصورت ناخواسته هر روز به بهانه های مختلف به آنها ایمیل ارسال کنید. هیچ کاربری این رفتار را نمی پسندد و با این کار فقط ارزش برند و خودتان را زیر سوال می برید. سعی کنید ایمیلها در بازه های زمانی مشخص شده و بصورت هدفمند فقط برای کاربرهایی که خودشان تمایلشان را برای دریافت ایمیل های شما اعلام کرده اند و در خبرنامه سایت عضو شده اند بفرستید و همچنین قابلیت انصراف از خبرنامه را در انتهای آن قرار بدهید.

استفاده از ابزار ایمیل، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیک های مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند. استفاده از ایمیل برای اطلاع رسانی و تبلیغات باید پایبند اصول خاصی باشد زیرا هر روز ده ها ایمیل مختلف برای افراد ارسال می شود و اکثریت افراد حتی بدون اینکه ایمیل ها را باز کنند آن را پاک می کنند. به همین دلیل باید  ایمیل ها را بصورت هدفمند نوشت تا کاربر را هدایت کند و جذابیت لازم را برای او داشته باشد.

10- بازاریابی چریکی 

استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند. 

11- بازاریابی ویروسی Viral Markreting 

طراحی سایت فروشگاهی .  بازاریابی ویروسی یکی از شیوه های بازاریابی دیجیتال است که با هدف افزایش سطح آگاهی از برند صورت می‌گیرد. در این شیوه بازاریابان در یک بازه زمانی مشخص یک پیام مناسب و جذاب را در فضای مجازی پخش می‌کنند. با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آن ها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد، اهمیت بالایی پیدا کرده است. استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. یکی از مهم ترین مشخصات شبکه های اجتماعی رایگان بودن استفاده از آنها و همچنین محبوبیت آن ها برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان می باشد. با استفاده از شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ می توان با ایجاد یک محتوای جذاب و کاربر پسند در بازه زمانی بسیار کوتاهی به میلیون ها کاربر دسترسی پیدا کرد و آنها را با محصول و خدمات آشنا کرد. در کمپین بازاریابی ویروسی باید تمام تلاش خود را بکار ببرید تا پیام در زمان اندک به دست بیشترین مخاطبان هدف برسد. در این شیوه از تبلیغات تسهیلاتی به شکل رایگان به افراد داده می‎شود و از آن ها خواسته می‌شود که پیام این خدمات رایگان را به دوستان و آشنایان خود منتقل کنند. انگیزه ای که در افراد برای انتقال این پیام ایجاد می‌کنید رمز موفقیت کمپین شما خواهد بود.

12 -   بازاریابی پیامکی یا تبلیغات پیامکی (SMS Advertising)

حجم بالای کاربران تلفن همراه که می‌توانند به مشتریان ما بدل شوند بازاریابی پیامکی را جذاب کرده است. با افزایش حجم تبلیغات پیامکی، شیوه اجرای این تبلیغات اهمیت بالایی یافته و با یک اجرای مناسب می‌توانیم انتظار داشته باشیم با کمپین موفقی رو برو شویم. در تبلیغات پیامکی باید به مخاطب احترام گذاشت و به زمان ارسال و شیوه تعامل با مخاطب توجه ویژه ای داشت. ارسال پیام های بی موقع و غیرر مرتبط اعتماد مشتری را از بین برده و به ضد تبلیغ تبدیل می‌شود.

13- استراتژی محتوا (Content Strategy)

استراتژی محتوا با مشخص کردن چشم انداز به شما در مورد چرایی، چگونگی و زمان انتشار محتوا اطلاعات می‌دهد. استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا شباهت های زیادی با یکدیگر دارند اما شاید مهم‌ترین تفاوت شان این باشد که استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت می‌دهد و بایدها و نبایدهای عملکرد آن را مشخص می‌کند. در مقابل، بازاریابی محتوا بر تکنیک‌ها و شیوه های اجرای استراتژی محتوا تمرکز می‌کند. پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد او در تعیین استراتژی محتوا تاثیر زیادی دارد. تعیین معیارهای موفقیت بازاریابی محتوا از دیگر عوامل تاثیرگذار در استراتژی محتوا است.

بازاریابی محتوایی و درون گرا در دیجیتال مارکتینگ

14 - تبلیغات بنری (Banner Advertising )

سایت های مختلف بخشی از فضای خود را به تبلیغات بنری اختصاص داده اند، با کلیک بر روی این فضاها به سایت تبلیغ کننده منتقل می‌شوید و می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع تبلیغ دریافت کنید. Banner Advertising پیشتر طرفداران زیادی داشت اما در سال های اخیر مثل گذشته پر رونق نیست و کسب و کارهای کمتری برای دیده شدن از آن استفاده می‌کنند. رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده می‌کنید و میزان ارتباط آن با کسب و کارتان در موفقیت این شیوه از تبلیغات بسیار تاثیرگذار است. هرچه مخاطبان هدف بیشتری از  بنر شما بازدید کنند میزان اثرگذاری آن افزایش می‌یابد.

15- بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

در این شیوه از بازاریابی بر میزان عملکرد تمرکز می‌شود و از همکاری کسب و کارهای کوچک با یکدیگر به وجود می‌آید. به هرکسب و کاری که شما را به دیگران معرفی کند و به فروش منجر شود مبلغی پورسانت خواهید داد تا میزان فروش خود را افزایش دهید.

16-  تولید محتوا

تولید محتوا به مفهوم ایجاد محتوای متنی، صوتی و تصویری و انتشار آن در کانال های مختلف ارتباطی به منظور برقراری ارتباط با مشتری و با هدف آگاه سازی از برند و فروش است. با تولید محتوای هدفمند می‌توان به اهداف کلان بازاریابی یک کسب و کار دست یافت. محتوای مفید که برای کاربر ارزشمند باشد می‌تواند اعتماد برند به شما را افزایش دهد و در موفقیت کسب و کار شما تاثیر گذار باشد. تولید محتوای با ارزش به تنهایی کافی نخواهد بود، برای اینکه محتوای شما دیده شود باید برای موتوهای جستجو هم بهینه سازی شود. بسیاری کسب و کار ها با تولید محتوای ارزشمند و انتشار مناسب آن در فضای دیجیتال به موفقیت های زیادی دست یافته اند.

دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی اصول بازاریابی سنتی بصورت آنلاین است.

بهینه سازی مشتری در بازاریابی دیجیتال

دو ابزار رایگان دیجیتال مارکتنیگ کدامند؟

1- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از سرویس های رایگان گوگل است که آمار جامع و کاملی را در مورد بازدید کنندگان یک وب سایت نشان می‌دهد. گوگل آنالیتیکس امکان بررسی و تحلیل ورودی‌های سایت، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت، مسیر خروجی کاربران، پربازدیدترین صفحات سایت و اطلاعاتی از این قبیل را ارائه می‌کند. به این ترتیب، سرویس آنالیتیکس حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار مدیر سایت قرار خواهد داد.

2- Google Search Console

گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر تولز) یکی از ابزارهای رایگان بسیار کاربردی و مهم ارائه شده توسط گوگل است که استفاده از آن برای صاحبان سایت ها ضروری است. به یقین می توان گفت که مدیریت و آنالیز سئو سایت بدون استفاده از این ابزار غیر ممکن است. این ابزار برای صاحبان وب سایت ها رایگان است و آن ها می توانند به سادگی وب سایت خود را در آن ثبت نمایند. با استفاده از گوگل سرچ کنسول می توانید عملکرد و کارایی وب سایت خود را مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهید، مشکلات وب سایت خود را بیابید، محتواهایی که می خواهید موتورهای جستجوگر آنها را خزش و ایندکس کنند در آن ثبت کنید، موبایل فرندلی بودن وب سایت خود را بررسی کنید، عبارات جستجویی که کاربران زیادی را برای وب سایت شما جذب نموده اند بیابید و آمارها و اطلاعات بسیاری که دانستن آن برای صاحبان وب سایت ها ضروری است را در اختیار داشته باشید.

اهمیت استفاده از گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ

گیمیفیکشن یعنی بازی‌وارسازی و استفاده از روش‌های متناسب با آن برای افزایش و حفظ مشتریان. از آنجایی که یکی از مهمترین مزیت‌های بازاریابی دیجیتال برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان حتی بعد از نهایی شدن خرید است، در نتیجه گیمیفیکیشن کمک می‌کند تا همیشه همراه شما بمانند و نه‌تنها خرید خود را تکرار کنند، بلکه به مشتریان وفادار تبدیل شوند. ضمن اینکه این روش باعث می‌شود تا نرخ تبدیل سرنخ به خریدار نیز بیشتر شود. موضوعی که اهمیت گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ را دو چندان می‌کند این است که می‌توانید با روش‌های مختلف این کار را انجام دهید تا نه‌تنها فروش شما بیشتر شود، بلکه بتوانید تعامل بهتری داشته باشید و بیشتر دیده شوید. یکی از مهمترین اهداف ما در بازاریابی دیجیتال افزایش دیده شدن و افزایش تعامل است. به همین دلیل بازی‌وارسازی کمک می‌کند تا خیلی‌ها از بازی ما با خبر شده و درگیر آن شوند.

چگونه با دیجیتال مارکتینگ سهم بازار آنلاین خود را گسترش دهیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند با روش‌های مقرون به صرفه بتوانیم با تعداد زیادی از مخاطبان در ارتباط باشیم و در نهایت بتوانیم از بین آنها بیشتر خریدار را برای خودمان بسازیم. 
از آنجایی که در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود تحلیل درستی از موقعیت فعلی کسب و کارمان داریم، شناخت خوبی از مخاطبان هدف پیدا می‌کنیم، وضعیت بازار و رقبا را می‌سنجیم، ارزش‌آفرینی می‌کنیم و به نیازهای مخاطبان پاسخ می‌دهیم، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های درستی را به کار می‌گیریم و از همه مهمتر نظارت و ارزیابی دقیقی داریم، در نتیجه می‌توانیم سهم بیشتری از بازار آنلاین را کسب کنیم.

چرا به برنامه و استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

نه‌تنها در دیجیتال مارکتینگ که ترجیحا در تمامی اقدامات و برنامه‌های خود به‌ویژه فرایندهای بازاریابی و تبلیغات به استراتژی نیاز داریم تا موفق شویم. داشتن یک برنامه و استراتژی دقیق و مدون به ما کمک می‌کند تا ببینیم در چه موقعیتی قرار داریم، مخاطبان هدف ما چه افرادی هستند، اهدافمان چیست و می‌خواهیم به کجا برسیم، از چه کانال‌هایی باید با مخاطبان در ارتباط باشیم، چقدر بودجه نیاز داریم و در نهایت گزارش‌های تحلیلی چه کمک به ما می‌کنند.
اگر می‌خواهیم تمام مجموعه ما عملکرد درستی داشته باشند، به شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) تعریف شده برسند، از منابع به درستی استفاده کنیم و در نهایت اثربخشی برنامه‌های بازاریابی خود را افزایش دهیم، باید برنامه و استراتژی داشته باشیم. براساس این استراتژی می‌دانیم هر کسی چه نقشی دارد، تقویم محتوایی ما چگونه است و چطور باید با گزارش‌های تحلیلی مشکلاتمان را اصلاح کنیم.

طراحی پورتال

 

برای اجرای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به چه پیش شرط هایی نیاز داریم؟

برای اجرای موفق برنامه ها و کمپین های دیجیتال مارکتینگ دراختیار داشتن موارد زیر لازم است:
•    سایت و یا پورتال
•    قابلیت ارائه مقاله در قالب بلاگ پست
•    در اختیارداشتن صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی (لینداین، اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک)
•    کتاب های الکترونیک، اینفوگرافی، ویدیو 
•    بروشور و کاتالوگ آنلاین
•    برندینگ و ابزارهای آن
•    ابزارهای ارتباط الکترونیک

برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ از کجا شروع کنیم؟

بدون شک اولین تصمیم درست، شروع کردن است. ابتدا بهتر است به ‌صورت کلی با مبانی و مفاهیم اولیه آشنا شوید. برای این کار می‌توانید از منابع معتبر داخلی و خارجی به صورت خودآموز شروع کنید. در غیر این صورت روش‌هایی چون حضور در دوره‌های حضوری و غیرحضوری می‌تواند مفید باشد. اما باید منابع را به درستی انتخاب کنید تا محتوای ارزشمند، تخصصی و کاربردی در اختیار شما قرار گیرد. دو نکته مهم را باید در نظر داشته باشید. بدون شک هر شروعی از مقدمات و مفاهیم کلی است، ولی با توجه به گستردگی حوزه بازاریابی دیجیتال، بهترین پیشنهاد این است که در ادامه راه یک مسیر تخصصی مانند سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، بازاریابی محتوایی، طراحی سایت و... را انتخاب کرده و تخصصی دنبال کنید.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست این­گونه پاسخ می­‌دهد:

«دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود».

طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۸۹۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

دیجیتال مارکتینگ چیست

بنابراین در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارهای دیجیتال مطرح است، نه فقط اپلیکیشن‌­ها و موتورهای جستجو و … بنابراین دیجیتال مارکتینگ می‌­تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین.

طراحی سایت وردپرس      

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌­شود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق­تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌­کنید و هرکدام از کمپین‌­های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما می­‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می­‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق­‌تر بوده تا دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می­‌شود هزینه‌­ها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • کوتاه‌کننده‌ی لینک
  • چت آنلاین

آنالیز و تحلیل داده

پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید. پلتفرم‌های داخلی و خارجی مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند به بهبود کمپین شما بسیار کمک کند. با تحلیل درست، بازدهی کمپین‌تان را افزایش دهید و کمپین‌های بهتری اجرا کنید. در ادامه به بررسی دو ابزار پرکاربرد آنالیز و تحلیل دیتا می‌پردازیم :

گوگل آنالیتیکس

یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، گوگل آنالیتیکس است. کمی غیرقابل باور به نظر می‌رسد ولی گوگل آنالیتیکس مجموعه‌ی بسیار زیادی از گزارش‌ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید رفتار مخاطبان وب‌سایت‌تان را به خوبی دنبال و تحلیل کنید. گوگل آنالیتیکس به شما نشان می‌دهد هر یک از مخاطبان سایت‌تان از چه طریقی وارد وب‌سایت شده‌اند و چگونه مسیر فانل فروش خود را طی کرده‌اند.

البته آن‌قدر گزارش‌هایی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می‌دهد، زیاد است که توضیح جزییات آن در این مطلب نمی‌گنجد ولی برای اطلاعات بیشتر می‌توانید چگونه از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم را مطالعه می‌کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

متریکس

متریکس یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی است که در این زمینه کمک بسیاری به استارت‌آپ‌ها می‌کند. متریکس به عنوان یک ابزار تحلیلگر شخص ثالث (Third Party)، تلاش می‌کند تا نتایج کمپین‌ها در هر یک از کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی را به صورت گزارش‌هایی شفاف و قابل فهم به تبلیغ‌دهندگان ارائه دهد. عملکرد این سرویس‌های شمارنده به دور از قضاوت و به صورت کاملاً بی‌طرف است؛ بنابراین می‌توانید به این شمارنده (Tracker) مثل تمام سرویس‌های مشابه بین‌المللی اطمینان کنید.

سرویس متریکس به شما کمک می‌کند تا موارد زیر را بررسی و تحلیل کنید :

  • هریک از کاربران شما از چه منبعی جذب شده‌اند؟
  • کاربران شما چه مشخصات و رفتاری در اپلیکیشن دارند؟
  • آیا در جذب کاربران جدید از طریق کمپین‌های تبلیغاتی تخلفی رخ نداده است؟

قیمت طراحی سایت

   

بهینه‌سازی موتور جستجو

وقتی به مکالمات صاحبان کسب‌وکار امروزی نگاه کنید، SEO یکی از کلماتی است که بسیار می‌شنوید. کاربران زیادی بلافاصله پس از اینکه سوالی در ذهن‌شان شکل می‌گیرد، در گوگل جستجو می‌کنند. در نتیجه بسیار حائز اهمیت است در نتایج گوگل باشید و هنگام نیاز کاربر، با ارائه‌ی محصول یا خدمت خود او را یاری کنید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارد که به شما در بهینه‌سازی موتور جستجو کمک می‌کند. در زیر برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم :

SEMrush

SEMrush یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که شما را در کسب رتبه‌ی بهتر در نتایج جستجوی گوگل یاری می‌کند. کاربرد کلیدی آن، ردیابی رقبای شما است. با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید بک‌لینک‌های رقبای‌تان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبای‌تان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشته‌اند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید. 

ابزارهای دیجیتال مارگتینگ مختلف دیگری از جمله MOZ، SEMrush، الکسا و … نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کانال‌های مختلف ورودی و خروجی مخاطبان‌تان را بررسی کنید، رتبه‌ی سایت خود و سایت‌های رقیب را در ایران و خارج رصد کنید؛ با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کمپین‌های مختلف اجرا شده را بررسی و تحلیل کنید.

ایمیل مارکتینگ

اولین ایمیل در سال ۱۹۷۱ فرستاده شد. عجیب است با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، همچنان قسمت بزرگی از بودجه‌ی دیجیتال مارکتینگ به ایمیل مارکتینگ اختصاص دارد. ایمیل مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوبی دارد و هر سال نسبت به سال قبل رشد حدود ۴ درصدی را تجربه می‌کند. ابزارهای گوناگونی برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ وجود دارد. در ادامه به بررسی دو مورد اصلی که در ایران بیشترین استفاده را دارد، می‌پردازیم :

Mailchimp

یکی از قدرتمندترین و سخاوتمندانه‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهان است که در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ایمیل توسط کاربرانش ارسال شده است. با استفاده از Mailchimp شما می‌توانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. همچنین این ابزار با قابلیت تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، آمار و گزارش‌هایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر می‌دهد، به شما کمک می کند کمپین خود را تحلیل کنید و محتوای بهینه و جذاب‌تری برای ایمیل خود خلق کنید.

می‌توانید از سرویس‌های ایرانی خوبی همانند میل‌چی، میل‌تاز، نامه‌رسان چابک و … و همچنین از ابزارهای قدرتمند خارجی دیگری همانند Mailerlite، Emma، Marketo، GetReponse و … برای اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی (cost per click)  شما به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کرده است، هزینه پرداخت می‌کنید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، متناسب است. با توجه به این امر، هر چه کلیک بیشتری صورت گیرد، هزینه افزایش پیدا می‌کند.  در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که تعیین ‌می‌کنید و متناسب با بودجه‌ای که برای تبلیغات کلیکی خود در نظر می‌گیرید، کلیک دریافت می‌کنید و هزینه می‌پردازید.

ریتارگتینگ

ریتارگتینگ به شما امکان می‌دهد، افرادی را که به طور مستقیم به سایت شما مراجع کرده‌اند ولی اقدام یا خریدی نکرده‌اند، دوباره به سایت خود بازگردانید. تحقیقات نشان داده است تنها یک درصد از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، در اولین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. به کمک ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد باقی را به سایت خود برگردانید.

  • ۰۰/۰۱/۱۷
  • nima kvn

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی